تغذيه مناسب دوره ترك

تغذيه مناسب دوره ترك

هر چه در ظاهر یك فرد می‌بینید به طور مستقیم از ورودی‌های بدن وی تاثیر می‌پذیرند. نوع و مقدار تغذیه در بدن نقش بسیار مهمی دارد و می‌توان از آن برای اهداف متفاوتی استفاده كرد. هر فردی در مقاطع مختلف زندگی باید چیزهای خاصی بخورد. بنابراین كسی كه در دوره ترك سیگار قرار دارد نیز باید به تغذیه خود توجه خاصی كند.

در این دوره باید از موادی مثل میوه و سبزی‌های تازه بیشتر استفاده كنید. از غذاهای بدون چربی یا حداقل كم‌چرب استفاده كرده تا در این دوره كمتر اضافه وزن پیدا كنید. در كل كالری غذای خود را كنترل كنید چراكه چاقی نیز عوارض بسیاری دارد.

سعی كنید از مواد غذایی مضر تا جایی كه می‌توانید دوری كنید تا بار مواد مضری كه به بدن شما وارد می‌شود كاهش یابد و بدن راحت‌تر سموم ناشی از مصرف سیگار را دفع كند. از لبنیات كم چرب، گوشت لخم و موادی مثل حبوبات و گوشت سفید بیشتر استفاده كنید. از موادی مثل شكر و نمك تا جایی كه می‌توانید اجتناب كنید.

مصرف موادی از قبیل ویتامین C را افزایش دهید. این ماده را می‌توانید از طریق مصرف مركبات، انواع كلم، انواع توت، سبزیجات و فلفل دلمه‌ای به بدن خود برسانید. ویتامین‌های گروه B نیز به آرامش اعصاب شما كمك شایانی می‌كند.

در آخر خوب است بدانید ترك سیگار شاید به نظر كار چندان بزرگی نیاید، ولی هر یك نفر كه سیگار را ترك می‌كند، افراد بسیاری را از بیماری و مرگ نجات می‌دهد كه خود در راس همه است. چراكه هیچ فردی نمی‌تواند ادعا كند قبل یا بعد از سیگار كشیدن (چه به طور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم و از راه دفع دود سیگار از ریه‌های خود)، كسی را مجبور به استنشاق دود سیگار خود نمی‌كند.

برخی از پیامدهای ناشی از استعمال دخانیات بر دستگاه گوارش

پيامدهاي ناشي از استعمال دخانيات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *